Jumaat, 25 Mac 2011

LADY GAGA SELAR PEMIMPIN MALAYSIA?





Hangat berita ni. Lady gaga telah menyelar pihak yang berkaitan mengenai pengharaman lagu beliau iaitu "Born This Way". Pengharaman lagu beliau gara-gara lirik lagu beliau tidak mengikuti syarat-syarat yang telah ditetapkan oleh pihak berwajib di MALAYSIA.Lirik yang menjadi Kontroversi pada lagu beliau adalah ‘No matter gay, straight or bi, lesbian, transgendered life, I’m on the right track, baby,’.


Antara petikan kata dalam temuramah Lady Gaga didalam YOUTUBE

‘What I would say is for all the young people in Malaysia that want those words to be played on the radio, it is your job and it is your duty as young people to have your voices heard.’

‘You must do everything that you can if you want to be liberated by your society. You must call, you must not stop, you must protest peaceably.’

Undang-undang telah dibentuk agar segalanya mengikut peraturan.Setiap negara memiliki cara mereka masing-masing dalam mengawal apa bentuk sekalipun mahu dari segi ayat ataupun apa jua yang melibatkan perkara yang sensitif. Sepatutnya Lady Gaga berterima kasih dengan pihak yang berkaitan kerana sebelum ini membenarkan lagu beliau berada dicorong radio.

Cuma lagu yang agak sensitif dari segi lirik sahaja yang diharamkan demi untuk menyesuaikan dengan keadaan di Negara Malaysia. Kami rasa elok juga ada kawalan. Kalau tidak masalah lain akan timbul contohnya masalah sosial yang melampau.Apa pendapat anda?

2 ulasan: